Schrijfacties in vorige jaren

SCHRIJFMARATHON 2018: 164 brieven aan autoriteiten en 139 kaarten aan gevangenen!

In 2018 is de actie in Diemen in het gemeentehuis gehouden en en in Duivendrecht bij de Kleine Kerk. Er is geschreven voor 10 politieke gevangenen, vaak met behulp van voorbeeldbrieven. Zowel brieven aan de desbetreffende autoriteiten met een verzoek tot vrijlating als kaarten aan de gevangenen werden gestuurd, als hart onder de riem.
Op initiatief van onze groep is ook geschreven voor Waleed al Khair, de advocaat van Raif Badawi. Voor hem hebben we al eerder geschreven, maar hij zit nog steeds in de gevangenis (veroordeling tot 15 jaar).

Hieronder informatie over de gevangenen voor wie wij in 2017 schreven.

SCHRIJFMARATHON 2017: 162 brieven aan autoriteiten en 143 kaarten aan gevangenen!

In 2017 is de actie in Diemen in het gemeentehuis gehouden en en in Duivendrecht bij de Kleine Kerk. Er is geschreven voor 10 politieke gevangenen, vaak met behulp van voorbeeldbrieven. Zowel brieven aan de desbetreffende autoriteiten met een verzoek tot vrijlating als kaarten aan de gevangenen werden gestuurd, als hart onder de riem.

Hieronder informatie over de gevangenen voor wie wij in 2017 schreven.

Ga naar begin pagina

SCHRIJFMARATHON 2016: 120 brieven aan autoriteiten en 121 kaarten aan gevangenen!

In 2016 is de actie in Diemen weer in het gemeentehuis gehouden. Er is geschreven voor 10 politieke gevangenen, vaak met behulp van voorbeeldbrieven. Zowel brieven aan de desbetreffende autoriteiten met een verzoek tot vrijlating als kaarten aan de gevangenen werden gestuurd, als hart onder de riem.

Hieronder een video met impressies en met een gedeelte van de toespraak van de burgemeester.

Hieronder informatie over de gevangenen voor wie wij in 2016 schreven.

Ga naar begin pagina

SCHRIJFMARATHON 2015: 131 brieven aan autoriteiten en 107 kaarten aan gevangenen!

In 2015 heeft onze groep een schrijfactie in het gemeentehuis in Diemen en in het dorpshuis in Duivendrecht. georganiseerd. Aan deze actie werd in Diemen, Duivendrecht en Ouderkerk aan de Amstel ruchtbaarheid gegeven door e-mails en persberichten aan individuele burgers, politieke partijen, gemeentebestuur, burgemeester en wethouders en andere welzijnsorganisaties te sturen.

Hieronder kunt U een korte video van deze actie in 2015 bekijken met inbegrip van een toespraak van de burgemeester.

Hieronder informatie over de gevangenen voor wie wij in 2015 schreven.