Write for Rights evenement 2019

Write for Rights 2020

Vanwege COVID19 organiseren we write for rights 2020 nu voor iedereen veilig thuis. We schrijven voor 10 slachtoffers van mensenrechten schendingen.

Bestel een pakket met alle informatie en materialen:

Ga naar

tips en materialen

1. Kies materiaal schrijfactie
  2. selecteer Ik schrijf thuis.

Laat ons even weten of je besteld hebt (info@ddo.amnesty.nl)

Je ontvangt het pakket na ongeveer een week en je kunt schrijven wanneer je maar wilt.

Kom met schrijvers uit Diemen, Duivendrecht en Ouderkerk digitaal samen op het zoom event (10 december 14:00-16:00)

(toespraak burgemeester van Diemen, foto’s, video’s, muziek, en contact met andere schrijvers)

Link volgt op deze pagina.

WAT IS EEN WRITE FOR RIGHTS EVENEMENT ?

(voorheen Schrijfmarathon)

Elk jaar rond de Dag voor de rechten van de mens (10 december) klimmen we bij Amnesty in de pen. Overal ter wereld schrijven mensen die dag in bibliotheken, buurthuizen, scholen, supermarkten en cafés miljoenen brieven en kaarten. Ze schrijven voor mensen die zijn gemarteld om wat ze geloven, die gediscrimineerd worden om wie ze zijn, die gedwongen werden te trouwen of vastgezet werden omdat ze voor hun mening uitkwamen.
In Nederland worden verspreid over het land schrijfmarathons georganiseerd door vrijwilligers. Ook veel bekende Nederlanders doen mee.

VOORBEELDBRIEF

Zie hier voor een voorbeeldbrief aan de gevangene en de autoriteiten.

ACTIE IN DIEMEN EN DUIVENDRECHT 2019

Kijk ook naar foto’s, video’s en informatie over slachtoffers van mensenrechtenschendingen bij schrijfacties in vorige jaren

In het gemeentehuis in Diemen en in de Kleine Kerk in Duivendrecht  is in 2019 geschreven voor tien jongeren, die vanwege onrecht in de problemen waren gekomen.

De burgemeester, wethouders en vertegenwoordigers van politieke partijen en welzijnsorganisaties waren van de partij. Hieronder een indruk van de bijeenkomst in Diemen.

RESULTATEN

In totaal zijn 127 brieven geschreven, 69 kaarten verstuurd en voor  €150 aan Amnesty materialen verkocht of gedoneerd.
Hieronder staan foto’s en informatie over de mensen voor wie wij in 2019  schreven